قفسه بندی فلزی و فروشگاهی

تولید کننده و فروشنده انواع قفسه ، قفسه بندی فلزی ، قفسه بندی فروشگاهی ، قفسه بندی انبار و ..

قفسه بندی فلزی و فروشگاهی

تولید کننده و فروشنده انواع قفسه ، قفسه بندی فلزی ، قفسه بندی فروشگاهی ، قفسه بندی انبار و ..



مجموعه قفسه بندی ، تولید کننده و فروشنده انواع قفسه ، قفسه بندی فلزی ، قفسه بندی فروشگاهی ، قفسه بندی انبار و .. در سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده است. مجموعه ی بزرگ قفسه بندی ما سعی کرده است تا تمامی انواع قفسه بندی را برای مشتریان گرامی فراهم نماید. قفسه بندی از دیرباز موضوع مهمی برای شرکت ها ، خانه ها ، انبار ها و ... جهت افزایش فضا و استفاده حداکثری از فضا بوده است و در فواصل مختلف در گذر زمان پیشرفت های زیادی داشته است. تمامی محصولات ما دارای حمل رایگان می باشد و کارشناسان ما آماده مشاوره به صورت کاملا رایگان به شما هستند تا بتوانید با توجه به فضای خود و نوع کالا هایتان بهترین انتخاب را داشته باشید . افتخار ما مشاوره صادقانه به مشتریانمان می باشد . در صورت نیاز همین الان می توانید با شماره 22198581 تماس بگیرید.

قفسه بندی انواع بسیار متنوعی دارد که سعی کردیم در این سایت انواع مختلف آن را جهت آشنایی بیشتر شما توضیح دهیم .

  • ۰
  • ۰

در طراحی سیستم های قفسه بندی پارامترهای مختلفی تاثیرگذار هستند که در این مقاله سعی شده به مهم ترین آنها پرداخته شود.
1- اندازه و ابعاد (طول ، عرض ، ارتفاع) فضای موجود
2- نوع بارگذاری اقلام جهت انبارش (دستی و یا ماشینی)
3- نوع بار از نظر شکل ظاهری و حجم و وزن بارها (کارتنی، پالتی، لوله ای، بایگانی، ابزار و ...)
4- ظرفیت مورد نیاز جهت انبارش (بسته به درخواست استفاده کننده)
1- اندازه و ابعاد (طول ، عرض ، ارتفاع) فضای موجود:
اندازه فضا تاثیر زیادی در بکارگیری و انتخاب نوع و طراحی سیستم قفسه بندی دارد، بطوریکه برای مثال هر چه ارتفاع فضا بیشتر باشد امکان ظرفیت گیری جهت ایجاد فضای انبار به حدود 3 برابر افزایش پیدا می کند و از لحاظ صرفه اقتصادی در بهینه سازی فضا کمک شایانی خواهد داشت.
هر چه فضای بیشتری برای طراحی سیستم مورد نظر جهت قفسه بندی وجود داشته باشد نوع طراحی و یکپارچگی قفسه ها بیشتر خواهد شد.
برای مثال در مواقعی ستونهای موجود در وسط و یا کنار دیوارهای سوله و یا سالن ها امکان قفسه بندی یکپارچه و شکیل را جهت جانمایی از بین می برد و همین امر باعث می گردد ظرفیت گیری از فضا کمتر شود و یا دچار از دست دادن بخشی از فضا گردد.
2- نوع بارگذاری اقلام جهت انبارش (دستی و یا ماشینی):
نوع اقلام و بارهایی که جهت قفسه بندی و ایجاد انبار مورد نیاز است نیز تاثیر بسزایی در انتخاب و طراحی قفسه بندی دارد.
به طوریکه اگر بار بصورت ماشینی (لیفتراک، ریچتراک، استکر و ...) نگهداری گردد از قفسه بندی پالت راک، خودراهرو (درایوین)، کانتیلور (بازویی) استفاده می شود، و اگر بار بصورت دستی نگهداری و انبارش گردد از قفسه بندی مشبک، راک کفپوشدار سنگین و سبک، دفتری، فروشگاهی و .. استفاده می گردد.
لازم به ذکر است توضیحات و مشخصات فنی هر یک از انواع قفسه بندی ها در بخش محصولات و مقالات سایت به تفصیل توضیح داده شده است.
3 - نوع بار از نظر شکل ظاهری و حجم و وزن بارها:
مهمترین پارامتر و شاخص در پیاده سازی و اجرای سیستم های قفسه بندی و نگهداری مواد و کالا نوع بار و اقلام مورد نیاز به نگهداری است که به فراخور آن نوع قفسه بندی طراحی می گردد.
برای توضیح بیشتر به شرح برخی موارد می پردازیم:
اگر بارگذاری در قفسه بندی با استفاده از پالت باشد از 3 نوع سیستم قفسه بندی ( پالت راک، درایوین، کانتی لور ) استفاده می گردد.
اگر بارگذاری در قفسه ها بصورت دستی باشد بسته به شکل و حجم و وزن کالاها نوع قفسه بندی در نظر گرفته می شود.
برای مثال برای بارهای حجیم و سنگین (بیشتر از 500 کیلوگرم) از سیستم قفسه بندی راک کفپوشدار سنگین یا همان بالکی راک استفاده می شود و برای بارهای حجیم و سبکتر از 500 کیلوگرم از قفسه بندی راک کفپوشدار سبک یا لانگ اسپن استفاده می شود.
جهت نگهداری اقلام سبک و کم حجم و ابزار آلات از سیستم قفسه بندی مشبک استفاده می شود.
جهت نگهداری ملزومات اداری (زونگن، کتاب و ...) از قفسه بندی بایگانی ریلی، ریوت، ایزی رکت و حتی مشبک استفاده می گردد.
برای نگهداری اقلام فروشگاهی و سوپرمارکتی از قفسه بندی هایپری و فروشگاهی استفاده می گردد.
شایان ذکر است در مواقعی به درخواست مشتری و بر اساس نیاز، میتوان در فضای انبار چندین نوع قفسه بندی بصورت تلفیقی و یا ترکیبی به کار برد تا به اهداف و نیازهای مشتری رسیدگی شود.
4 - ظرفیت مورد نیاز جهت انبارش (بسته به درخواست استفاده کننده):
ظرفیت مورد نظر مشتریان جهت نگهداری و انبارش مواد و کالاها یکی از بزرگترین دغدغه هاست که طراحی قفسه بندی می بایست پاسخگوی این دغدغه باشد.
برای مثال در مواقعی که اقلام بصورت پالتی و روی زمین نگهداری میشوند اگر فضا و سالن محل نگهداری پالتها دارای ارتفاع باشد بهترین حالت جهت ظرفیت گیری بیشتر و بهینه سازی فضای انبار استفاده از قفسه بندی است، اما اگر فضا دارای ارتفاع کمتر از 5 متر باشد عملا قفسه بندی ظرفیت بهتری نسبت به چیدمان پالتها نخواهد داشت و از لحاظ هزینه و زمان به صرفه نیست.
البته بحث ارتفاع فضا در تمام انواع قفسه بندی ها پارامتر بسیار مهمی است و صرفا در مورد اقلام پالتی مد نظر نیست و در تمام سیستم ها تاثیرگذار است.

 

  • ۹۸/۰۹/۱۳
  • الهه عالمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی